Son Haberler

9 Mayıs 2013 Perşembe

İŞ FİKRİ ÜRETMEK NASIL YENİ BİR İŞ OLUŞUTURURUM?


Merhaba arkadaşlar ben oğuzcan duyar bugün iş fikirlerini oluşturmak hakkında konuşacağız. Neden iş fikri üretmek ihtiyacını duyarız iş fikri üretirken nasıl bir yol izlemeliyiz iş fikri üretmenin iyi ve kotu yanları nelerdir gibi sorulara cevap bulacağız. Evet öncelikle neden iş fikri üretiriz bizi buna zorlayan nedir çevremizde bu kadar çok iş varken neden biz yeni bir iş fikri üretiriz.  Tabiki bu sorunun cevabı oldukça kolay yeni bir iş kurmak istememizin sebebi,
1.       Kendi kendimizin patronu olma isteği ve başkalarından emir almadan çalışmak istememiz
2.       Kendi geleceğimizi kendimiz şekillendirmek istememiz
3.       Bağımsız esnek bir iş ortamında çalışmak istememiz
4.       İş fırsatlarını değerlendirmek istememiz başlıca nedenler arasındadır.
Niçin iş fikri üretiriz sorusuna yanıt bulduktan sonra brazda bu yolda nasıl ilerlemeliyiz o konu hakkında konuşalım. Sizce yeni bir iş üretirken nasıl bir yol izlemeliyiz?
X ürün bu ara çok satıyor rakip firma yapmış bizde yapalım işte demekle işler olmuyor. Bu işte sistemli bir şekilde araştırarak tartışarak analiz ederek beyin fırtınaları yaparak en ince ayrıntıları hesaplayarak ilerlemeliyiz. Artık eskisi gibi kaliteli ürün ve iyi hizmet kalitesi ile pazarda kalıcı olarak yer edinme dönemi geride kaldı denebelir. Devir fırsatlara göre yeni ürün geriştirebilen tüketiciyi şaşırtan aynı zamanda da fiyat olarak avantajlı olan dinamik değişimlere açık olan işletmelerin devri. Büyümek ve ayakta kalabilmek için sürekli değişerek rakiplerinize fark atmalısınız.
Yeni bir iş geliştirmenin ilk adımı “iç çevre analizi”dir. Bu aşamada kendinizle veya ortaklarınız varsa onlarla bir araya gelmeli beyin fırtınası yapmalı ve  pazara göre güçlü ve zayıf yönlerinizi analiz etmelisiniz. 2. Aşama ise “dış çevre analizi” dir. Bu aşamada hedeflediğiniz pazardaki nüfusu bu nüfüsun yaş dağılımını aynı pazarda faaliyet gösteren firmaların ürünlerini analiz etmelisiniz. Bunu yapmadan işe başlarsanız baştan kaybedersiniz.
Bu aşamadna sonra dış çevre analizinde elde ettiğiniz bulgalarınızı kullanarak işe devam etmek. Pazardaki nüfus dar geliri ise ucuz ve fonksiyonel ürünler üretirseniz bu size avantaj sağlar. Ama iş üretmekle kalmıyor bunu halka sunmak lazım burada da  tedarikçiler önem taşıyor. Sizin ürünlerinizi müşteriye ulaştıran işletmeler. Seçeceğiniz tedarikçilerin  hizmet yönetim ve kalite düzeyi de ürününüzün satışını doğrudan etkileyecektir. Bundan dolayı tedarikçi seçerken bu unsurlara dikkat etmek gerek. Bir diğer önemli aşamada rakipleriniz tanımak onlar hakkında bilgi toplamalısınız düşmanınızın iyi ve eksik yönlerini öğrenmeniz gerekecek. Bunun için toptancılar, tedarikçiler, personel çalışanları acenteler bankacılardan ve gazete haberlerinden yararlanabilirsiniz.
Bunları yaparken sistematik bir şekilde ilerlemeli aceleci olmamalısınız. Büyük bir kartonu 4e bölerek her bölüme şu başlıkları atmanız yararınıza olacaktır: Güçlü yönler zayıf yönler fırsatlar tehditler
Detaylı bir şekilde araştırma ve analizlerde bulunduktan sonra sıra geldi iş fikri üretmeye. Bu kadar şeyi yaptık peki iş fikrini nasıl bulacağız? Bunun için en önemli kaynak az önce bahsettiğim tablodur. Bu tabloya swot analizi denmektedir. Bu tabloyu dış bilgilerle beslememiz gerek. Dışarıda gördüğünüz sorunlara çözüm arayarak bulabilirsiniz. Örneğin bazı küçük çocuklar yumurtayı sevmez siz bunu çocuklara nasıl sevdirebilirim diye düşünmelisiniz.

Evet arkadaşlar sonuç olarak iş fikrini oluştururken bu soruları kendimize sormamız gerekmetedir?
1.       Bu iş fikri ile hangi ihtiyaca hangi probleme çözüm üreteceğim?
2.       Bunu kimlere satacağım? Hedef kitlem kimler olacak yumurta örneğindeki gibi cocuklarmı yoksa yetişkin bir kitlemi?
3.       İş modelim nasıl olacak ? parayı nerden kazanacağım)
4.       Sektörde var olan rakiplerden nasıl bir fark oluşturacağım?
5.       Bu işe girmek için ne gibi engellerim var?
6.       Kaç tane rakibim var ve bunların pazardaki yeri nasıl?
7.       Başlamak için ne kadar bilgiye ve iş gücüne ihtiyacım var ?
8.       Projem için özel olarak bir ekipmana teknolojiye ihtiyaç duyarmıyım?
9.       Başlamak için ne kadar sermayeye ihtiyacım var?
10.   İlgilendiğiniz alanın büyüme grafiği nasıl?
Bu soruları da cevaplarsanız artık hazırsınız demektir. Sistematik bir yol izleyerek bir adım atınız ancak unutmayınız ki her işin bir riski vardır ki bunun sonunda da işletmeyi kapatmak zorunda da kalabilirsiniz. Evet arkadaşlar benim anlatacaklarım bu kadar bu yazıyı okuduğunuz için teşekkür ederim.  J

SLAYT:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Designed By Published.. Blogger Templates